Kom og vær med til at udvikle og skrive ejendomsvurderinger i Vurderingsstyrelsen sammen med et team af andre dygtige jurister og kommunikationsfolk. Vi tilbyder høj faglighed, alsidighed og et godt arbejdsmiljø.
Vær med til at udvikle de nye ejendomsvurderinger
I vores kontor arbejder vi med juridiske afklaringer, udvikling og implementering af de nye ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning. Vi har fået flere nye opgaver i vores kontor, og derfor mangler vi dig for at nå i mål. Helt konkret drejer det sig om at skrive skabelonerne til de meddelelser, som sendes ud til alle landets boligejere.
Alsidige opgaver og stor berøringsflade
Hos os får du en alsidig arbejdsdag i et udviklingsmiljø med mange berøringsflader. Du deltager i tværfaglige workshops, hvor du bringer dine juridiske kompetencer i spil, er nysgerrig på it-udvikling, data og dine kollegers fagligheder, og du bidrager konstruktivt til fremdrift i teamets og programmets leverancer. Vores leverance er de juridiske tekster, så du får også tid til fordybelse, hvor du skriver dine egne bidrag.
Dine opgaver vil for eksempel være:
- Juridiske afklaringer relateret til det nye ejendomsvurderingssystem
- Fortolkning af ejendomsvurderingsloven, skatteforvaltningsloven og forvaltningsloven
- Bidrag til de skabeloner, der ligger til grund for de automatisk dannede deklarationer og ejendomsvurderinger
- Omsætning af svært forståelig jura til let forståelig kommunikation
- Kvalitetssikring af lovmedholdelige afgørelser.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund, fx cand.jur. eller cand.merc.(jur.), med et solidt juridisk fagligt fundament. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem jura og it, eller du har kendskab til ejendomsvurderingsområdet, men det er ikke et krav.
Du vil trives bedst i stillingen, hvis du er sådan en, der:
- holder af at arbejde med komplicerede juridiske problematikker
- er nysgerrig på sammenhængen mellem datadrevne it-systemer og jura
- har en skarp pen og formår at formidle komplicerede juridiske problemstillinger på en enkel og tilgængelig måde
- er bevidst om værdien i et tæt og konstruktivt tværfagligt samarbejde.
Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
Du bliver en del af kontoret Administrationsgrundlag Udvikling, der er et af Vurderingsstyrelsens centrale udviklingskontorer. Kontoret har en bred berøringsflade, og hver eneste medarbejder spiller en vigtig rolle i hverdagen, hvor vi altid er klar til at hjælpe hinanden.
Vi har bl.a. ansvaret for at beskrive den manuelle sagshåndtering, efterhånden som ny it-funktionalitet udvikles og sættes i drift. Vi har også det juridiske ansvar for at udvikle de ejendomsvurderinger, der sendes ud til boligejerne.
Udviklingen af det automatiserede flow til vurderingsmeddelelserne sker i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på deres lokation i Lyngby. Afhængig af dig kan vi aftale, om din primære arbejdsplads skal være i Lyngby eller Roskilde. Du skal dog arbejde tæt sammen med kolleger på begge lokationer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis hurtigst muligt og senest d. 29. maj 2023 via linket ”Søg stillingen”. Vi holder løbende samtaler.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Nina Aksig Nørland på tlf. nr. 72 38 88 51.
Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Efter aftale med dig bliver dit arbejdssted enten Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby eller Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.
Tiltrædelse snarest muligt.
Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.
Om Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’
Vurderingsstyrelsen varetager alle forhold om ejendomsvurdering og beskatning af ejendomme. Styrelsens opgave er at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme og sikre korrekt betaling af skatten på baggrund af disse. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.
Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vi har et godt kollegaskab med en uformel omgangstone og vi tror på, at en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv giver motiverede og tilfredse medarbejdere.
Vurderingsstyrelsen har ca. 900 ansatte og er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye, engagerede kolleger.
Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk.
Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.